Blåbärsskogar.

Varit ute med en kompis idag och plockat blåbär. Fick ihop ungefär 2-2,5liter blåbär.. :D Jobbigt att plocka men vi hade med oss en finurlig manick som gjorde att de gick lite snabbare. De blev typ 3 timmar i skogen. Tok skönt att bara gå runt och plocka och snacka skit. Man blir otroligt fridfull när man är ute och plockar blåbär. Himlans skönt de blir iaf mer blåbärsplock innan skolan börjar.... Ni kanske vill veta vad jag ska göra med alla blåbär :D Jag ska frysa in dem och portionera upp dem och använda dem till mina smothies i höst..

Recept på Frukost smoothie:
2dl vaniljyoughurt med låg fetthalt. (blir mer lättflytande då)
1dl blåbär
0,5dl havregryn (för fibrerna)
Man står sig riktigt bra på denna smoothie.

Fick lite glada nyheter angående skolan iaf. Har googlat och hittat massor av min kurslitteratur superbilligt så nu känns iaf ekonomin räddad.. Det är toppen skönt.. Så istället för att betala runt 1200kr för alla böcker behöver ja bara betala 500kr. Vilket är mer än toppen... Önskar att varje termin var lika enkel att hitta böcker till.



Dagens highlight:
Plocka blåbär och få en riktigt promenad i skogen.


//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0