Har påbörjat julpyntningen.

Har varit och shoppat lite här och var. Har även varit ute i skogen och traskat. Men för så lite som 50kr har jag fixat en julstake med lite mossa och lite fina hjärtan i. Köpte även lite röd mossa för att få lite liv i mitt lilla julprojekt.
Känner mig riktigt duktig och julig.
sedan var mamma och jag på julmarknad. Där hittade jag en svart handgjord skål som jag nu tänkt mig ha pepparkakor i.

Ljusstaken med handstöpta ljus.                          Skålen som jag köpte på julmarknad.

Så var de ju de där med julklappar de är ju riktigt svårt nu. Men jag har hittat på ett par stycken iaf. Så jag har inte alla kvar men ja har iaf fem kvar tror jag... Svårast är nog faktiskt sambon vad köper man till den man lever med. Vet inte riktigt vad jag ska köpa men kommer på något så småningom.

Och skolan går ju sådär fick ju lov att göra en komplettering på min sista tenta. Men klippan Rebecca hjälpte mig med min komplettering. Kändes ju skönt. Nu är den iaf klar och jag ser framemot en ny jobbhelg och ska nog ta med mig lite böcker och läsa på jobbet....

Dagens Highlight:
Att åka och myshandla med sambon.

//Johanna

Mitt liv hålls inte ihop med karlssons klister längre!

Ja i vilken sunk ände ska vi börja??
Fick underkänt på min tenta ganska väntat men de blir ju en sjujäkla uppförsbacke..
Har börjat få stresshuvudvärk eller jag tror iallafall att det är så.
Det känns som min tur börjar svikta lite kanske är vi på väg till ett dåligt år. Känner inte riktigt att jag står pall för det just nu..
Mamma ringde för en stund sen och sa att hon åkt med syster till sjukhuset och de är ju kaos varje gång sofia måste till sjukan.
Nu är det hennes hjärta som strular igen måtte de inte vara något helt elfel. UScha vet inte just nu hur jag ska orka se glad ut och gå samtidigt har inte riktigt funderat ut hur jag ska göra.
De är väl bara börja gräva graven ge upp och gå ned å lägga sig i den. Så känns det just nu iallafall men de kommer väl ändras.
Ne orkar inte ens fortsätta med något inlägg....
//Johanna

Tårar.

Tårarna rinner ned för Johannas kinder.
Inte för att jag är ledsen.
Inte för att något hemskt har hänt
Inte för att mitt liv är piss
Utan enbart för att denna kurs har varit en avstickare från helvetet och jag är trött.
Trots en vecka i Brno är jag trött och inte lite trött utan snarare dödstrött.
Vet med mig i huvudet att minst en komplettering blir det men de skiter ja i.
Vill bara slippa denna bajskurs.
Men men har iaf haft en otroligt rolig praktik och även haft kul med min arbetsgrupp under denna tid. :D
Nä nu ska jag inta sängläge kanske en nattmacka först får se hur min utgångsposition ligger... :P
Kramar på er.
Orkar inte skriva en highlight. :P

Brnopics

Här är jag redo för en utekväll       Pianot i taket på Kissen.

På tåget till Brno :D
Jag som är less på tåget.     Tågsätet.              Kolla in toan fan va ryss.

Här är 100kr väskan.    Bröllopsskorna             Adidasskorna som ja fynda.  De nya stövletterna.

Tallrikarna från loppisen :D

Brnoresan

Halloj igen alla mina tre läsare eller något.
Har ju umgåtts med min sambo och hans vän i tjeckien i fem dagar.
Vilken resa.
Först tog vi flyget till slovakien och åkte sedan tåg i 2 timmar till Brno.
När vi väl kom fram fick vi på raklig engelska, lite halvt tyska och pyttelite tjeckiska ta oss till hotellet i en taxi. Taxiresan kostade 40kr och så gav vi dricks 40kr snacka om att taxichaufförn blev happy :D
När vi kommit till hotellet hade jag redan lyckats handla ett par skor som ja ska ha till Bellas bröllop. Toppen fina.
Dag två var det dags för shopping vi gick nog runt i tio timmar eller något ont i fötterna hade vi iaf :P
Dag tre åkte vi bussresa till prag för 120kr vardera. Dock lite jobbigt utan karta i prag. Men shoppade iaf en väska med hjul och en fin brosch.
Dag fyra var näst sista dagen och vi avslutade en härlig tjeckienresa på gröna katten (en restaurang) och drack jordens bästa rödvin blev lite mycket och hawaii i Johannas trötta skalle. Så sjukt trött efter denna kurs :D
Deg fem var det dags för hemresa vi startade tidigt på morgonen  och väl hemkommen till nyköping åkte jag direkt till släkt i hölö. Firande av kusin...

IDag har jag varit och shoppat tallrikar på loppis toppen fina sådana man hade när man var liten. Lite nostalgi :D

Dagens Highlight:
Att jag kom för mig att åka till gymmet utan några som helst problem :D