Brnoresan

Halloj igen alla mina tre läsare eller något.
Har ju umgåtts med min sambo och hans vän i tjeckien i fem dagar.
Vilken resa.
Först tog vi flyget till slovakien och åkte sedan tåg i 2 timmar till Brno.
När vi väl kom fram fick vi på raklig engelska, lite halvt tyska och pyttelite tjeckiska ta oss till hotellet i en taxi. Taxiresan kostade 40kr och så gav vi dricks 40kr snacka om att taxichaufförn blev happy :D
När vi kommit till hotellet hade jag redan lyckats handla ett par skor som ja ska ha till Bellas bröllop. Toppen fina.
Dag två var det dags för shopping vi gick nog runt i tio timmar eller något ont i fötterna hade vi iaf :P
Dag tre åkte vi bussresa till prag för 120kr vardera. Dock lite jobbigt utan karta i prag. Men shoppade iaf en väska med hjul och en fin brosch.
Dag fyra var näst sista dagen och vi avslutade en härlig tjeckienresa på gröna katten (en restaurang) och drack jordens bästa rödvin blev lite mycket och hawaii i Johannas trötta skalle. Så sjukt trött efter denna kurs :D 
Deg fem var det dags för hemresa vi startade tidigt på morgonen  och väl hemkommen till nyköping åkte jag direkt till släkt i hölö. Firande av kusin...

IDag har jag varit och shoppat tallrikar på loppis toppen fina sådana man hade när man var liten. Lite nostalgi :D

Dagens Highlight: 
Att jag kom för mig att åka till gymmet utan några som helst problem :D

// Johanna

Kommentarer
Postat av: Em

Jag läser ,)

2009-11-10 @ 21:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0