En vecka med en resa tillbaka i Johannas liv.

Jaha nu har skolan börjat och det är både kul och jobbigt. Fast mesta dels roligt. Kul att få träffa alla kompisarna igen och även börja med nya kursen. Just nu håller vi på med drama, musik och bild. Det är en tre veckors kurs som är toppen rolig. Första gången vi hade drama fick vi göra en slags avslappningsövning som handlade och att man tittade tillbaka på en helt vanlig dag ur barndomen. Hur det var när man vakna upp som liten och hur de luktade och vad man åt till frukost etc. Det var då det slog till. Det gick som en kniv genom mitt hjärta och hur jag längtade till de där mornarna när jag var sex år. När jag gick upp och mamma stod i sin röda träningsoverall och pappa drack kaffe och hjälpte en med gröten. Syster hade precis tittat fram och satt i sin babysitter. Det jag längta mest av allt efter i de ögonblicket är en hel familj inte en trasig. Jag har kommit fram till att jag har sedan mina föräldrar gick isär jagat efter något. Och i måndags på draman fick jag svaret på den där kärnan den där om en samhörighet. Jag kanske har hittat de nu i och med sambon, vännerna vad vet jag men de var himlans härligt att få känna sig tillbaka till sex år igen. Vill bara påpeka att jag inte menar att mina föräldrar lämnade mig när de skilde sig utan att jag förlora känslan av context. Något mer ovanligt som hänt denna vecka är att min kompis från england har hälsat på. Det var riktigt trevligt. På fredagen hade vi tjejmiddag hemma hos mig och sen gick vi ut och dansa som på den gamla goda tiden.. Märks att man saknar henne riktigt mycket nu när hon har varit hemma en vecka. Speciellt när man kan ringa henne utan att man länsar sitt konto.. :D Men de blev en lyckad fredag med tacofest och kanske lite för mycket vin för vissa. Tänker inte hänga ut någon i bloggen... På lördagen efter en fin barfota promenad hem från krogen på fredagkvällen hade jag otroligt ont i fötterna. Inte bara de jag hade inte bara en sambo i min lägenhet utan även en vän.. Hehe hon såg inte så mysig ut hon på morgonen. Men efter en äggkebab a la Johanna var vi i otroligt bra fysik. Min mamma kom och hämtade oss och vi åkte ut till nykvarn. Loppisdax.Det var ju den årliga lions loppmarknad och folk var de som aldrig förr. De enda jag inhandlade var en brun skål. Toppen fin var den men hade velat handla med men de gick inte att gå fram till sakerna för de var så mycket folk i vägen. I Söndags blev de sambo dag :D Vi låna mammas bil och åkte till heron city. Min sambo överraskade med att köpa mig en alldeles ny och fin dammsugare :D En orange ergorapido. Gudars var glad ja blev. Just nu så laddar den men imorgon ska vi ta den på en testtur. När vi handlat klart blev de middag på pizza hut mycket gott. Ibland har Johanna världens bästa sambo..... :D Ne nu kommer snart en kompis över dax för lite uppdateringar av vad som skett för andra i helgen... Dagens highlight: En toppen fin sambo som är full av överraskningar. //Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0