Veligt värre!

Hur ska man göra??? Har hittat socionomutbildningen med sjukt höga intagningsbetyg. Har dock hittat en liknande utbildning på Södertörn som  heter något med socialt i storstaden. De är i princip samma sak som med socionom men har inte lika många poäng och därför får man bara en kandidat utbildning.. Egentligen skulle man vilja ha masters men vi får se.

Andra funderingen är de där med att flytta utomlands ett halvår och sen komma tillbaka för att plugga. Men problemet med den iden är att jag inte kan få något jobb i de land vi tänkte flytta till. Landet är tjeckien och tjeckiska är inget man lär sig på en fikarast. Så nu är jag bara totalt förvirrad. På ett sätt känns det som de skulle vara sjukt kul å bo utomlands och på ett annat vill jag bara bli klar med skolan.
Finansering är ett annat orosmoln har inte så värst mycket sparat vilket leder till att jag kan arbeta ihop lite extra cash i tre månader. Men frågan är om det räcker.

Så nu är frågan ska jag eller ska jag inte.


Dagens Highlight:
Idag var det svårt att hitta en positiv vinkling på livet, men får nog säga att de var den fantastiskt långa promenaden :D


//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0