Kommit igång!

Igår vaknade jag med en galen huvudvärk fick lov att somna om och gå upp vid klockan ett för att klä på mig och gå till jobbet. Blev tyvärr inget gymmande som jag skrev om häromdan.
Men idag var dagen D. Jag kom ner till gymmet för första gången på månader.
Kan berätta att kroppen meddelade mig om att det var månader sen jag tränade..

Det värsta med gymmet är den där hemska maskinen som tar sjukt bra på kroppen. Hmm vad heter den nu igen??
Crosstrainer heter den, hemsk i början men efteråt känner man sig som 20kg lättare.
Allt som sker efter ett crosstraining pass (på 20min) blir dunderlätt att ta sig igenom.
Ni som aldrig prövat en crosstrainer borde testa det. Ska inte avskräcka folk för det är verkligen toppen speciellt om man inte är någon sprinter i grunden. Det är definitift lättare än att springa på löpband och det är roligare än cykel för man får inte sådär hemskt ont i rumpan som man får efter ett cykelpass. Det tar på hela kroppen när man crosstrainar(eget påhittat ord) det är som en blanding mellan att springa och åka skidor samtidigt.
Det är tvärkul men riktigt jobbigt. Det blev ett starke adolf pass efter crosstrainer. Med det menar jag ett helt vanligt gympass alltså man går runt och tränar vid olika viktlyftsmaskiner.
Men efter mitt lilla träningspass blev de lunch med en tjejkompis och sedan bar de av till lägenheten igen. Vill påpeka att jag även gick ned till gymmet. Tar ungefär 40min hem och dit, så nu känner jag mig otroligt duktig..

Ikväll blir det bio förhoppningsvis med en kompis. Funderar på att se "The Proposal" verkar som en halv kul film och lagom lätt så man inte behöver tänka så mycket.



Dagens Highlight:
När jag avklarat 20 min på crosstrainer och det såg ut som jag hade duschat under tiden. Inte så fräscht men toppen skönt.

Ni får ha de så bra därute
//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0