Svårt att komma igång!!!

Har svårt att komma igång med bloggandet. Går inte så lätt som ja trodde det skulle vara.
Man kan nog jämföra det med mina totalmisslyckade försök på att bli miss fitness. Varje år runt en speciell dag och klockslag står jag och lovar mig själv att i år är året som ja ska lyckas. Mitt löfte brukar låta lite såhär: "Jag ska börja träna regelbundet och även äta bättre. Det är med drickandet ska jag lägga ner iallafall tills jag fått igång kroppen."
Undrar om detta är mitt år att bli miss fitness??

Efter ett halvår av små försök till miss fitness har jag nu startat.
Jag har börjat på med fettförbrännande piller och även gjort ett försök till lite träning. Det är segstartat men mitt mål är att inom ett år försöka bli så pass vältränad så att jag kan börja gå mot mitt andra mål, vilket är att försöka bli instruktör.
Med instruktör menar jag för något i stil med aerobicspass på gym.
Har dock under dessa tre veckor som detta försök har pågått har jag lyckats gå ner i vikt. Vilket är ett steg i rätt riktning. Önskar mig bara lite mer energi och motivation så jag kunde traska ned på gymmet lite oftare.
Men imorgon ska jag bannemej ta mig ned!!!

Dagens highlight:

Jag orkade mig upp på våran träningscykel och trampade i 30min och kom lite mer än en mil!!

Ha det nice//
Johanna


Kommentarer
Postat av: Malin

åhmen johanna! Trevlans o hitta dig här :) allt bra? KRAMIS

2009-07-20 @ 20:29:51
URL: http://inwe.se
Postat av: Sara

men det är kul att du håller på =P

2009-07-21 @ 07:33:01
Postat av: Terese

Bra jobbat Johanna! Va duktig du är som kommit igång med träningen. Roligt att du börjat blogga också. Kan jag följa ditt liv nu när jag inte längre bor kvar i stan.

2009-07-22 @ 17:23:43
URL: http://kiewa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0