Blä!!

Tror jag har fått migrän.. Aldrig tänkt på det förut men har ofta hemsk huvudvärk runt mensen. Prata med en kursare som har migrän och fick låna en tablett av henne. Blev toppen på en gång. Så de är mina nya grej ha migrän. Not fun. Hade två föreläsningar idah som ja missa på grund av att jag vakna vid 4 på morgonen och kräktes och kunde inte se knappt på mitt vänstra öga. För de gjorde så tokont. Sen läste jag denna artikel :http://www.hemmetsjournal.se/Medicin/Medicin-och-halsa/Varje-dag-utan-migran-ar-en-gava/
Som handlar om Elisabeth som har migrän så kände jag igen mig i många av symptomen speciellt att huvudvärken håller i 3 dagar vilket de oftast gör för mig. Det hemska i historien eller det ironiska beror på hur man ser på det är att jag aldrig brukar ha huvudvärk annars bara när denna tre dagars huvudvärk kommer.
Men men mamma var toppen snäll och köpte pronaxen till mig så jag ska ta dem i eftermiddag och sen ska jag på dyslexikurs med mamma...

Har ju börjat träna nu kom igång riktigt bra i veckan. Har dock haft svårt att hitta en sajt där man skulle kunna se sin viktnedgång eller något liknande så man får lite sporre. Var tvärnära att gå med i viktklubb på aftonbladet och betala ett ex antal kr för de men så när googlade lite hittade jag en annan sajt som verkar nästan lika bra som viktklubb fast den är gratis.
Länken till den är : www.viktpejl.se
Verkar helt okej sajt speciellt om man bara vill se på ett diagram om hur man går ned i vikt. Kan även skriva i hur mycket man tränat och vad man ätit.. MEn jag behöver lite pusch för att komma igång med min viktnedgång.. MEn men imorrn blir de body pump för min del :D tjooo de ska bli kul :D
Ska dock försöka läsa tills på torsda när ja har hemskaste läxan ever :D men de blir kul eller nått i den stilen :D

Dagens Highlight:
Min älskade sambo fixade lunch till mig när ja mådde som värst.

//Johanna


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jo men migrän är ju värsta inne grejen ju! Alla coola har det ;-)

2009-10-06 @ 20:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0