När man har de som värst kan man även ha de som bäst!

har hänt ganska mycket de senaste dagarna. I onsdags var vi ute med jobbet och hade riktigt roligt. Dock blev jag sjukt bakis på torsdagen. Var ju meningen att jag skulle plugga men så blev inte fallet. Låg dödsbakis och oroade mig för min kusin som legat två dagar på sjukhus. Dock så slutade kvällen bra fick veta av mamma att kusinen fått åka hem.. Så vi håller tummarna att han blir bättre... Älsklingen kom hem från bandyträningen och kramades om en sjuk Johanna vilket kändes toppen..

Idag har jag dock tagit tjuren vid hornen öppnat mina böcker och börjat läsa.. Har satt som mål att ja ska bli klar med tentan på söndag. Får se om det sedan infrias... Är inte så mycket att läsa vilket är toppen för en gångs skull..

Just nu läser jag denna bok.

Den heter den musiska människan och handlar om hur barn innan födsel tar till sig ljud och utvecklar sin hjärnbalk och även får en helhetsbild av sin start från mammans livmoder ut i livet. Hur mammans och pappans språk med barnen ger den en länk mellan tryggheten i livmodern och livet utanför. Stod även att barnet börjar suga på tummen redan i magen för att kunna klara av att suga på mammans bröst. Eftersom när de ligger i magen får de ju näringen från navelsträngen. Riktigt intressant bok... Ska läsa lite till om en stund.

Vid halv fem kommer arbetskompisen och hämtar upp mig.. Det är dags för jobbhelg. Känns lite tufft med tanke tentan och att allt ska vara klart till nästa vecka för då slutar kursen. Men va tusan de löser sig. .Får väl sova lite mindre om inte annat :D Mitt självporträtt har stått lite stiltje dock. Jag har gjort en mindmap och kommit fram till vad jag vill ha med i självporträttet vilket känns bra.. Sedan ska vi bara sätta ihop det. Men de känns rätt lugnt eftersom de är mer en avslappnad övning som handlar om att ta fram de innersta av mig..

Dagens highlight:
Att jag verkligen har kommit igång med pluggandet...

//Johanna


Kommentarer
Postat av: Sara

Men johanna se till att uppdatera nu !!! =)

2009-09-12 @ 00:05:47
URL: http://wutheringheights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0