long time no inlägg!!

Nu känner jag att de är dags att uppdatera världen vad jag håller på med.
Håller på att flytta igen funka inte med gemenskapen med the one in my life. Så vi får lov att gå skilda vägar. Tokledsamt.
Skolan går ju som den går har lyckats trots att jag inte varit vaken klara de två förra kurserna som erbjöds har två kurser kvar och sedan är de sommarlov med allt vad det innebär.
Ska bli skönt med sommarlov för jag känner att jag verkligen behöver det.
Men som läget ligger nu så ska jag bara bita ihop och klara de två sista kurserna så man får slutbetyg för denna termin oxå.
Läste något om att regeringen vill införa lärarlegitimation känns lite läskigt men de kanske är de som krävs för att folk ska skärpa sig och förstå tyngden av vårt framtida yrke
Men då kommer jag osökt att tänka på mig själv. Tänk om inte jag klarar lärarlegitimationen va tusan ska Johanna göra då? *pissångest*
Ne nu ska jag allt skriva en to do list:
*Rensa garderoben
* börja packa inför ny flytt :(
* Satsa rejält på att klara nästa tenta
* Göra ett kanonjobb på arbetet.
* Boka minst två gympass i veckan varvat med massa promenader
* Kolla upp alla räkningar samt betala in till skatteverket..

Ne de blir en tuff månad med många tårar.
För att klara mig igenom denna månad så kan man titta på klippet ur love actually :
www.youtube.com/watch?v=04jO8zIOJGY

När man sett den och gråtit klart allt som man kanske hade inom sig tar man på sig nya brillorna och går ut på stan... Det tycker jag verkar som en bra ide iaf...
Ha de bra därute nu...


Kommentarer
Postat av: Ida L

Oj! Vad mycket som hänt! Lärarlägget kommer du klara galant!! Inget å ha ångest över! Å du gör så mycket positivt med ditt liv att några motgångar bara kommer att göra dig starkare! Sträck på dig för det är du värd! Kram

2010-04-18 @ 20:15:25
URL: http://idalism.blogg.se/
Postat av: Peo

Att kunna hänvisa till Love Actually för inspiration och kraft e banne mig helt klart värt en vit kamel!

2010-04-21 @ 22:39:49
URL: http://piiio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0