2 sec av Rädsla

Ibland som ni alla vet kan vi vara rädda.
Sådär rädda att man inte vet om man ska stå eller gå. Helst av allt vi man gömma sig i en garderob och inte möta den.
Själv har jag lärt mig att man ska möta den även fast den kan såra en eller till och med ibland göra en glad.

Jag tror om man vågar prata om rädslan och släppa in den nära inpå sig kan man lättare ta i den när den väl kommer.
Och de rädslor som kommer kan kännas såhär:
Labilrädslan= Den rädslan som gör att man inte kan göra något man blir ett paket som sitter.
Kittelrädslan= Den rädsla som gör att vi gör knasiga saker som bungyjump bara för att de ska kittla lite i magen.
Bortgjordrädslan= Den som tränger sig på när vi känner att gud vad är de vi har sagt. Fantastisk jobbig men kan vara fantastisk kul.
Kärleksrädslan= Den som kommer oftast i mångas liv där man är rädd att den man är intresserad av ska titta på en och säga ne men jag trodde inte vi skulle bli kära i varandra jag trodde vi bara skulle vara roliga tillsammans.

De bästa av alla dessa rädslor är att de oftast försvinner lika snabbt som de kommer och om man vågar möta dem känner man sig oftast nöjd med sig själv i efterhand.

Ni får gärna komplettera med rädslor om ni kommer på fler.

// Fixarsork.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0