Funderar över el.

Ska ju teckna nytt elavtal när vi flyttar till nya lägenheten..
Sitter på compricer.se och ser över hur många kronor man kan spara på att inte välja telgeenergi.
de verkar ligga runt en femhundring men då är ju frågan om det är vart att ha ett bolag uppe i Norrland som sköter det??
Känns ju lite smått oroväckande :D Men ska ta mig en funderare innan ja väljer mitt elbolag viktig del av ens liv ska ju ändåså värma mig till vintern :D 

Ne nu ska jag ta på mig träningsskorna och röra mig ned mot gymmet. Blir ett pass av Step idag får se hur pass bra de går har ju inte direkt legat i med träningen :D

Ha de bra allihopa.
//Johanna

Kommentarer
Postat av: Ida L

Vi har Telge med valet att bara få el från vindkraft. Jag tycker ofta att fokuset ligger fel när valet oftast blir att ta det billigaste.. Ta t ex kläder (som jag är dålig på att lägga mer pengar på) vad är det för samhälle man föder om man tar det billigaste? Om företagen tror att det är prislappen som bestämmer så måste de ju sattsa på att sänka priserna och då blir det antagligen, dåliga arbetsvillkor, dålig kvallitet och utan tanke på miljöpåverkan.



Satsa på Telge säger jag bara =) Kolla in Greenpeace de har en lista över de smutsigaste vs miljövänligaste elföretagen... Den listan borde komma före prislistan =).



Nu hakar ja på din detoxkur! Börjar idag med att skippa kaffet, ägget och istället dricka örtte (kött och tobak är ju redan borta) och så imorn kör jag på dag ett.. ska bli intressant att se hur det går. Hoppas först och främst på att få se hur en lagom mängd mat åt gången ser ut.



Hur går det för dig med din kur?



Ps. se inte miljötalet som något personligt.. jag tycker bara om att propagera lite ;)

Kram

2010-01-05 @ 15:08:24
URL: http://idalism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0