Fortsättning av Liverpoolresan.

Jaha då fortsätter jag med min lilla resa.

Tisdag:
På tisdagen var Tess ledig så då startade vi dagen tidigt.
Jag gjorde stekta ägg med sallad i mackor. Världens godaste Farmors mackor ingen kan klå de. Sen på med skönaste skorna och bekväma kläder här ska de spanas in Beatles museét.
Vi gick till första Beatles museét vid hamnen som låg jätte fint man fick lov att gå ned som i en tunnel där man leddes igenom hela Beatles historia.
  
Här är lite bilder ifrån första museét. I slutet av museét hade de en hyllning till John Lennon. de hade byggt upp en scen som innehöll hans sista musikvideo Imagine. Fantastiskt fint och på de vita pianot låg en vit fjäder ett tecken på fred och musiken som spelades var Imagine. Fantastiskt fint.

http://www.youtube.com/watch?v=XLgYAHHkPFs&feature=related
Här får ni även en länk till musikvideon.
När vi gått igenom museét blev vi slussade till en buss fick åka i ungefär 3 min. ( haha) De tyckte de var för långt att gå. Fantastisk service.
 
När vi kom till de andra stället fick vi gå igenom en tribute till John Lennon i princip ett helt museum enbart för honom. Sen blev de en 4Hd film. Där de sprutades bubblor och vatten rakt i ansiktet. Vart duktigt attakerad.
När vi sett klart museét gick vi runt lite i stan och kollade lite på secondhand affärer super mysigt verkligen.
Hittade dock inget under min shoppingrunda men sedan fick jag iaf äntligen lite mat i magen och vi satte oss på Abbey en pub som serverade god mat. Blev en carbonnara.

Onsdag:
Denna dag började ganska sent eftersom dagen innan slutade väldans sent.
De blev att trippa runt på stan. Kolla in the Cavern där Beatles hade sina första spelningar dock inte orginal puben.
 
Ja där var vi utanför och även inne. Men vi åt inte där för de luktade inte så trevligt. Gick till The wetherspoon istället och åt en hamburgare.
Sen blev de en tidig kväll med en kvällspromenad.

Torsdag.
Eftersom Tess arbetade så tog jag de lugnt och shoppade de sista julklapparna och även lite annat smått och gått :D
När Tess väl kommit hem käka vi lite mat och gick ut för en last night out tills hon kommer hem igen till Sverige.
De blev i sedvanlig ordning The Abbey och hennes arbetskamrat joina oss för en helkväll.
Vi gick ut i samma område som vi gick ut på lördagen.
Fantastiskt kul var det.

Fredag.
Dagen blev fylld av packning och få med allt. Dock fick jag inte med allt men eftersom Tess kommer hem i december var hon så snäll att hon tog med det.
Sen hämta kära mamma upp mig på Skavsta super skönt att vara hemma men super kallt då jag glömt att sätta igång elementen :D


En bild ifrån sista kvällen. :D

// Fixarsork.

Kommentarer
Postat av: Em

Fina bilder, ni verkar haft det jätte mysigt

2010-11-23 @ 19:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0