Uppdatering av Liverpoolresan

Tänkte lite pedagogisk försöka gå igenom Liverpool resan dag för dag.

Fredag: På fredagen anlände jag till Liverpool fick en papperslapp av Tess och fick själv hitta till lägenheten i regnet. Gick dock väldans bra och när jag väl kommit in kände jag hur pulsen gick ned.
Eftersom Tess slutade så sent och jag var så trött var vi hemma och tog det lugnt. Dock titta vi på X.factor typ som Sveriges idol här hemma i Sverige dock lite bättre over there.

Lördag:
Vakna runt elva tiden och gjorde oss iordning för lite shoppande på stan.
Vi gick och gick och var hemma runt sex tiden igen. Då blev de förberedelser för kvällens utgång. Vi satsade på att äta hemma för att sedan take the town.
Först gick vi till ett halvmysigt ställe med en lounge känsla. Sedan övergick vi till denna bar:
   
Reflexbar som spelade 80tals musik och där vi även träffade kändisar såsom David Hasselhoff.
När vi spenderat en timme eller två dansandes till 80tals musik föreslog Tess att vi skulle gå till the cavern där Beatles spelade för första gången.


Efter att gått ett tag i dessa skor vart jag rätt trött och hade tråkigt nog super ont i fötterna.
Så vi gick inte till the cavern utan ett ställe brevid där jag satt medan Tess dansa på men kul hade jag för de.

Söndag:
Söndagen var inte så händelserik. Jag hade superont i fötterna men upp och in i duschen för att sedan gå ut och shoppa lite till Tess nya lägenhet.
När vi shoppat så gick vi hem och laga mat och efter maten tog vi en promenad ned till The docks. Liverpools hamnområde och spanade in deras fancy gym.

Måndag:
Eftersom Tess arbetade tog jag för mig och strosade runt alldeles själv. Efter en hel dag med shopping handlade vi lite mat och lagade den tillsammans. Vart en lugn kväll med en rundvandring på kvällen runt Liverpool.

Sedan känner jag att de andra dagarna får jag uppdatera om er senare för de finns mycket mer att skriva om.
Hoppas detta känns som iaf en bra start på min redogörelse av min Liverpool resa.

// Fixarsork.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0