Acceptera din andre hälft

Igår var en minst sagt händelserik dag.
Vi började dagen med massor med fix och trix på jobbet. Sedan gick vi över till att ha Aw med de gamla vännerna.
Då menar jag de där riktigt gamla som man haft sedan högstadiet. Tänka sig vad skönt att få umgås med dem.. De tar en precis för den man är och man skrattar så där innerligt åt små saker som egentligen inte är av betydelse.

Under kvällen tänkte jag varför är de så.. Att vi sitter är 10 år senare och gillar fortfarande varandra, skrattar med och åt varandra. Att man inte tröttnat på dem efter tio år då kom jag nog på svaret. Vi har accepterat varandra!
Så enkelt var svaret vi har accepterat varandra precis som vi är.
Om jag inte tror helt fel så är de så de ska vara när man bygger en relation till en person.
Acceptansens måste finnas för att kärleken ska kunna gro.

Tror att många av oss i vimlet av skolor/jobb och karriärer har glömt bort att man måste acceptera sin andre hälft!
Något jag tänkte komma ihåg och stoppa ned i min kappsäck för framtida äventyr..



//Fixarsork

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0