Självförtroende.com

Skulle det inte vara skönt att kunna ladda ned lite självförtroende när man behöver de?!?!
Ni vet nog alla om dessa situationer inför arbetsintervju, föredrag eller en dejt. Livsfarligt rädd blir man då och sen försöker man boosta självförtroendet på alla möjliga sätt.
Dock har jag kommit fram till vissa knep som faktiskt fungerar.

1. Min mamma och pappa älskar mig de borde göra att fler gör de.
2. Jag är ju rätt "vettig" och kan prata med folk så fel borde de inte vara på mig.
3. Det jag gör just nu(alltså de som gör att jag blir nervös) har jag koll på. Försöker intala mig själv att jag kan fixa de.

Dessa tre saker brukar jag försöka intala mig när jag känner mig lite rädd och känner att självförtroendet sviktar och att jag vill ge upp. Har ni andra några förslag får ni gärna komma med dem!!!

Men under mitt liv har mitt självförtroende sviktat och de har väl gått upp och ned som livet. Berg och dalbana kallas de för tror jag.
Tror dock att om man som person står med båda fötter på jorden och ser de folk som gillar, älskar eller bara förstår än får man ett betydligt lättare liv att ta sig igenom....

// Fixarsork


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0