Hektiska fyra dagar

Så var min ledighet på tre dagar slut.
Dagarna har spenderats med en vän i en stuga. Myste och träna lite iaf sen blev de pooldopp för hela slanten. Så härligt att vi gamla vänner är samlade igen ibland blir jag alldeles tårögd när jag kommer på hur mycket jag saknat alla 4 i en enhet.
När stugrejset var avklarat blev de kalas på fredag. En vän fyllde år så vi gjorde de enda rätta och bokade bord. Vi var ett trevligt litet sällskap men ack så kul vi hade. När kvällen led mot sitt slut stegade jag hem inte själv men med en vän som jag sen länge saknat att gå hem med. De blev köttbullar och knäckebröd på natten. Bästa nattamat i stan den har jag.
Lördagen spenderades största delen i sängen sen gick vi ned och kolla in vattenkriget nere vid maren. Fantastiskt kul att se när de kastade marenvatten på varandra. För er som inte vet så kan jag meddela att marenvattnet är nog ett av de äkligaste vattendrag i Sverige. Allt som kan hamna i vatten har nog hamnat i maren. Tappert dock att folk vågade sig på en kalldusch ifrån detta vatten.

Till kvällen blev de lite Nykvarns häng. De blev grekmat och två filmer.
Filmerna som vi hyrde var The Box.
Filmen handlade om en låda med ett val och sedan vart de såklart konsekvenser av de valet. Skulle tydligen vara en thriller men jag vill nog sätta den på skräckkategorin. Satt tryckt med en kudde framför ansiktet flera gånger. Men den spelade ju ett spratt med sitt egna samvete. Spännande och väl värd att se.

Den andra filmen kommer jag inte ihåg namnet på. Får fråga mina filmdeltagare men den var iaf inte lika bra. Den handlade om en kille som var psykisk störd och försökte få folk att ta livet av sig via ett chatrum som han hade skapat. Han manipulerade dem totalt. Dock får den en guldstjärna för orginalitet då man fick se karaktärerna i chatrummet interagera med varandra istället för att de bara skrev via datan.

Ne nu ska jag packa de sista, disken är fixad och de är dags att våga sig ut i verkligheten.

// Fixarsorken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0