Cykelhjälm svar ja!!

Härliga dag och härliga sol. Är på topphumör idag och dagen har varit riktigt mysig med innehållande lunchtimme med Elin och sen pluggande.
Pluggar just nu literacitet och hur barn lär sig läsa och vilka komponenter de behöver för att bli duktiga läsare riktigt spännande faktiskt.
Tror att lyckan kan ligga i att jag räknade ut att de är endast 7 månader kvar av skolan. Helt fantastiskt skönt ska de bli att vara klar. Så igår satt jag och gjorde iordning ett lässchema vägrar få mer rester nu, ska bara rensa bort allt och bli klar...

Känns riktigt konstigt att om 7 månader blir de inga mer tentor eller uppesittarkvällar med kurskamraterna utan då blir det istället ett 8-17 jobb.. Kommer fortfarande ihåg när jag tog beslutet om denna utbildning då kändes som en evighet innan man skulle bli klar. Och 25 år de var långt bort i horisonten men tydligen går de snabbare än vad man tror.. :D

Men innan jag är helt klar är de ju faktiskt en fantastiskt c-uppsats den känner man lite rädsla inför men de är bara sätta på sig cykelhjälmen och börja cykla. Rädsla är inget som stoppat mig innan så de kommer inte göra de denna gång heller...

// Fixarsork.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0