Året som har gått.

Många brukar summera sina år i bloggarna och jag ska väl inte vara sämre själv.
Detta år har varit för mig en riktigt pärs. Från dag ett har livet inte visat sin finaste sida emot mig.
Kanske har alla händelser inte vart världsomvälvande men de har satt fast sig som skavsår på vägen.

Januari:
Månaden började med press och stress att bli klar med en B-uppsats. Fullt ös med bästa arbetsgruppen och den blev klar. Trött och dan gick man över till kurs nr 2.

Februari:
Inga stora omvälvande händelser mer ett töcken över uppsatsen och brist fällig läsning till den nya kursen i skolan.

Mars:
Månaden då jag blev 25. Jag såg fram emot ett kalas med nära och kära och visst blev det så.
Fantastiska vänner och familj men tyvärr fanns de saker som skuggade denna lilla födelsedagen. Lika bra att erkänna det på en gång.

April:
Ljusning fick min tjänst tillbaka och jag trivdes dock mycket med det hela men ja tog de med storm. Skolan blev lidande och sista kursen blev inte helt klar. Mitt i allt åkte jag på välbehövlig träningsläger till Portugal med familjen. Så himla fint.


Maj:
Här insåg jag att för att få fortsätta i höst behövde jag göra klart 6 tentor på två veckor. Otroligt nog tog jag mig igenom detta och klarade alla tentor med godkänt.

Juni och Juli:
Då började jag arbeta heltid och dök in i jobbet totalt. Har ingen anning om något annat skedde under denna period.

Augusti:
Tillbaka ned på halvtid på arbetet. Och här blev de kalas åkte först till moster i värmland. Min kusin fyllde 30 och det firades med buller och bång. Slutet av augusti åkte jag ned till finaste vännen i Borås och shoppade. Vi shoppa och kalas och tog igen tid som missats.

September, Oktober:
En relativt härlig tid där arbete och skola inte var lika i fokus utan jag fick känna på andra känslor. Dock satt fortfarande tröttheten i när tentor skulle slutföras så de får avslutas i 2012 istället.

November:
Tog semester ifrån arbetet och försökte slutföra de tuffaste jag gjort i mitt liv.
Har nog fortfarande inte återhämtat mig. Men måste tacka mina nära och kära för att ni ställde upp och hjälpte till. Iaf lyssnade på mitt gnäll..

December:
Slutet på året först fick jag åka på kryssning med Yster syster och vän. Riktigt kul och välkomnande andhämtning. De sista två veckorna av skolan fick pressas igenom. När skolan var slut satte julfirandet igång och jag var först på plats och mös med familjen.
Dan innan nyårsafton fick jag inte bara ett hårdt besked utan två. De har vart svårt att känslomässigt försöka återställa sig. Men de går bättre för varje dag.

Så trots att jag känt att året har varit prövande så har den haft sina guldkorn. Dock hoppas jag att de kommande året blir bättre mindre stress iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0