Middagsbjudning.

Idag bjöd jag några få av vännerna på middag. De blev nyttig junkfood.
Hittade receptet i senaste Icakuriren. Så himla gott blev hamburgare med hickorysås och hemmagjorda stripes.
Sedan gick min mjölk ut idag så jag fick lov och baka bröd till hamburgaren.
Hur gott som helst.

Till efterrätt blev det hemmagjord chokladmousse som jag hittat i en gammal receptbok. Så två riktiga vinnarrätter.


Här är receptet på burgarna.

Ingredienser

Gör så här

  1. Blanda färsen med salt och peppar. Forma till burgare.
  2. Stek baconet och låt det rinna av på hushållspapper.
  3. Skär tomaterna i skivor. Skala och skär löken i skivor.
  4. Stek burgarna i smör och olja på medelvärme i en stekpanna 5–6 minuter på varje sida. Pensla på Holy smoke bbq-sås mot slutet. Lägg på osten och ta pannan från värmen.
  5. Fördela sallad, tomat och rödlök på underdelen av bröden. Lägg på burgarna med osten, toppa med bacon och dressing. Lägg på locken av bröden och servera med tillbehören.

Näringsberäkningen visar näringsinnehåll per burgare.

För alla

Gör glutenfri: välj glutenfritt specialbröd.
Gör laktosfri: kontrollera innehållet i brödet. Välj ost lagrad mer än 3 mån, använd matfett utan laktos.
Gör mjölkproteinfri: välj mjölkfritt ost-, bröd- och matfettsalternativ.
Gör äggfri: kontrollera innehållet i brödet.

Näringsvärde

  • Energi: 752 kcal
  • Protein: 55 g
  • Kolhydrat: 43 g
  • Fett: 43 g

 

Ha en fortsatt fin kväll.Jag laddar med tandborstning och sömn inför veckans sista träningspass.. :D

//Fixarsorken

Kommentarer
Postat av: Em

Smarrigt

2012-01-29 @ 16:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0